piątek, 3 marca 2017

Dzień Pisarza XXI wieku

3 marca jest od 1984 roku Światowym Dniem Pisarza, ustanowionym przez Międzynarodowy PEN Club.

Z tej okazji zastanawiałam się do jakiego stopnia blogerzy mogą być uznani za pisarzy XXI wieku.

Nie każdy bloger tworzy literaturę i nie każdy ma lekkie pióro. Jednakże wśród setek i tysięcy blogow znaleźć można wiele prezentujących bardzo dobre teksty. 
Niektóre reportaże czy felietony  czyta się jak najciekawszą literaturę. Wiele opowiadań publikowanych jest na blogach zanim któregoś dnia ich autorzy odważą się na wydanie książki w wersji papierowej czy elektronicznej.

Wszystkim blogerom życzę dziś dużo weny w pisaniu, bo o ile nie każdy pisarz jest blogerem, o tyle każdy bloger jest potencjalnym  pisarzem.


Miłego Dnia Pisarza życzę więc wszystkim blogerom !


A skoro już mowa o Dniu Pisarza, to warto zastanowić się jak może wyglądać pisarski dzień.

Zajrzyjcie dziś na blog Klubu Polki na Obczyźnie. Kilka z naszych Klubowiczek opisało swój pisarski dzień albo wyobraziło sobie jak mógłby on wyglądać.




Czy czytaliście jakieś książki wydane przez blogerów ?

Ja znam ich parę.
Oto te, które przychodzą mi w tej chwili do głowy 


*****
Agnieszka Korzeniewska  Zabiorę cię jesienią do Brukseli”,  "W deszczu tańcz"
Autorka bloga  http://laviolettee.blogspot.be
Należy do Klubu Polki na Obczyźnie




*****

Wioletta Leśków Cyrulik  „Sezon zamkniętych serc”
Autorka bloga My Slow Nice Live




***** 

Agata Wielgołaska  „Stambuł w oparach miejskiego absurdu” ,  
„Zaplanowane nieporozumienie”
Autorka bloga Tureckie kazania
 Należy do Klubu Polki na Obczyźnie




*****

Julia Raczko " Gdzie jest Julia?" , "Julia w Australii"
Autorka bloga Where is Julie + Sam
Należy do Klubu Polki na Obczyźnie





*****
Agnieszka Moniak-Azopardi "Niania w Paryżu"
Autorka bloga Niania w Paryżu
Należy do Klubu Polki na Obczyźnie 



*****
Paulina Wnuk-Crépy "Mój Paryż, moja miłość", "Szpilkim Paryż i miłość"
Autorka bloga  Mama w Paryżu



*****
Natalia Kołaczek " I cóż z tego, że o Szwecji"
Autorka bloga Szwecjoblog



*****
Edyta Zając "30 dni do zmian"
Autorka bloga Psychologia w życiu



*****

Katarzyna Targosz "Wiosna po wiedeńsku" , "Jesień w Brukseli", "Aniołek Gabryś i Szymek rozrabiaka"
Autorka bloga Matka na Szczycie


*****
Joanna Lampka "Czy wiesz, dlaczego nie wiesz, kto jest prezydentem Szwajcarii"
Autorka bloga Blabliblu
Należy do Grupy Blogerów Językowo-Kulturowych




Dodane za komentarzami na blogu i FP


Anna Moczulska "Bajki, ktore zdarzyly sie naprawde"
Autorka bloga Kobiety i historia



*****










19 komentarzy:

  1. Niestety czytalam dwie pierwsze wspomniane przez ciebie ksiazki i bardzo sie rozczarowalam. Ksiazki wydane niestarannie, razace bledy, brak korekty, napisane rowniez niechlujnie, bez podania zrodel - ale to sa czasy internetu, pisac kazdy moze...
    Czytalam rowniez ksiazke autorki bloga Niania w Paryzu i odczucia bardzo podobne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkie z wymienionych ksiazek mialam okazje przeczytac, ale wszyscy uczymy se na bledach, wiec zyczmy autorom powodzenia w doskonaleniu warsztatu i wyborze wydawcy.

      Usuń
  2. Dziękuję bardzo za życzenia i powyższy tekst o książkach wydanych przez blogerów :) Życzę Tobie również Dorotko przyjemności z pisania i radosnej weny twórczej :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy ten komentarz jest na pewno przeznaczony dla mnie, bo Dorotka nigdy nie bylam, ale i tak dziekuje serdeczie i pozdrawiam akurat teraz z lotniska w Brukseli:)

      Usuń
    2. Przepraszam za wplatanie imienia Dorotki, ale to ona nas promuje i stąd pewnie się zagalopowałam :) Komentarz jak najbardziej skierowany do Ciebie Nika :) :) Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej podróży :) :)

      Usuń
  3. Moniko, serdecznie Ci dziękuję za pamięć i życzliwość w Dniu Pisarza, ale nie tylko dziś, bo z przyjemnością zaglądam do Twojej Południowej i Północnej Arkadii od prawie czterech lat :) Masz rację, prowadzenie interesującego bloga na wysokim poziomie również jest pracą pisarską, zatem odwzajemniam Twoje życzenia i przesyłam moc uścisków!
    Dziękuję, że pokazałaś mój "Sezon", z chęcią przeczytam książki Koleżanek po piórze, które również ciepło pozdrawiam!
    W.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie lecę do mojej Południowej Arkadii. Mam nadzieje, ze będzie trochę więcej słońca niż w tym tygodniu było w Brukseli:) Ściskam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, nie wiedziałam, że aż tyle tego jest. Czekam oczywiście na książkę Natalii ze Szwecjobloga ;-) .
    Żadnej z wymienionych książek nie czytałam, ale mogę dodać świetną książkę, która zrobiła na mnie ogromne wrażenie "Bajki, które zdarzyły się naprawdę" Anny Moczulskiej autorki bloga Kobiety i Historia http://kobietyihistoria.blogspot.com/2015/08/bajki-ktore-zdarzyy-sie-naprawde.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak fajnie,ze o tym napisałaś. Przy okazji mam wszystkie tytuły książek naszych Klubowych koleżanek. Przyznaje iż nie posiadam jeszcze żadnej z nich, czas wiec to nadrobić.
    A pisanie poprzez bloga to prawdziwa frajda i pasja.

    OdpowiedzUsuń
  7. Joasia Szarańska wydała już trzecią książkę z cyklu "Kalina w malinach"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klarko, a jaki jest adres bloga Joanny Szaranskiej, bo rozumiem, ze skoro o niej wspomnialas, to jest rowniez blogerka?

      Usuń
  8. Bardzo mi miło, że i moje książki znalazły się w tym zestawieniu :*

    OdpowiedzUsuń
  9. P.S. A dla mnie 3ci marca jest podwójnie wyjątkowy, bo to właśnie data mojego pierwszego wyjazdu do Wiednia, a gdyby nie ten wyjazd, nigdy nie powstałaby "Wiosna po wiedeńsku" i być może nigdy nie zostałabym pisarką!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rzeczywiście masz podwójny powód do świętowania:)

      Usuń
  10. Nika, bardzo spodobał mi się Twój opis Dnia Pisarza na stronie Klubu Polek.
    Taki prawdziwy... Życzę, oby Twoja książka (o której wspomiałaś) została wydana i mogła powiększyć grono książek wydanych przez blogerów. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za tak pozytywny komentarz. Czas pokaze :))

      Usuń