niedziela, 28 grudnia 2014

Pierwszy śnieg...

Po świątecznym rejsie w regionie Bordeaux pozostały już tylko miłe wspomnienia. Sam powrót do domu niebo zlało porządnie deszczowymi łzami. Dziś za to w pewnych miejscach w  Pirenejach Wschodnich wiało w porywach do 120 km/hm i deszczu nie było wcale.

Żeby więc poczuć trochę prawdziwej zimy, wybraliśmy się w pasmo gór Albères, gdzie wczoraj spadł śnieg. Albères mamy o pól godziny drogi (pasmo na granicy z Hiszpanią tuż nad Morzem Śródziemnym), więc nie była to jakaś wielka wyprawa, ale zima jest tam jak najprawdziwsza...

Wiem, że aktualnie śnieg spadł w prawie całej Europie, więc żadna to nowość, ale ja ciągle jakoś jeżdżę do miejsc bez śniegu i ta dzisiejsza wycieczka była dla mnie ogromną frajdą.

W schronisku-oberży na Przełęczy Ouillat można się ogrzać, pożywić i napatrzeć na piękne panoramy gór dookola. Tym razem zrezygnowaliśmy z wysiadywania na tarasie ... :)

W górach słońce pokazywało się momentami, ale przez większość czasu poruszaliśmy się w gęstej chmurze...

Dopiero na równinie wyjechaliśmy ponownie na słońce i poczułam się jakbym wracała z ferii zimowych :)

****

Inne wpisy o Albères:

Kasztany -  KLIK TU

Policzki wieprzowe i górskie pejzaże - KLIK TU

8 marca na Przełęczy Ouillat - KLIK TU

1. Wygląda ładnie :). Ja też dzisiaj byłam na śnieżnym spacerku :). Czysta radość!

1. Wiatr był przenikliwy, ale czegoś sie nie robi dla zobaczenia pierwszego śniegu :)

2. Ładnie tam. Kto wie, może dotrze do Brukseli ten śnieg ;)

1. Pewnie i dotrze, ale sprawdzę jak będę jechać do pracy w przyszłym roku :)

3. U nas również śnieżnie i mroźno :)

4. Joli ce paysage ...je crois que j'ai vu presque pareil en marchant dans la forêt

5. Zima w górach.....pięknie :)

1. Najfajniejsze moc sie tam znaleźć na chwile bez godzin dojazdu w korkach jak to miało miejsce np w ten weekend w Alpach :)

6. No tak, taras malo przytulny, ale za to widoki - bajkowe! :)

1. To dla tych widokow wlasnie tam sie zawsze wybieramy :)

7. i u mnie śnieżnie i mroźno...

1. Pozdrawiam dzis juz slonecznie choc nadal chlodno i duzo szczescia w nowym roku zycze:)

8. Taka zima jest piękna. Cudne fotki :)

1. Tak malo mam na ogol zimy na codzien, ze nie moglam sie oprzec robieniu zdjec :)